Pages

Translate

Sunday, November 20, 2011

UPSI juara Karnival Rekreasi Rakan Muda IPT

GOMBAK: Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) muncul tempat pertama antara tiga universiti terbaik dalam Karnival Rekreasi Rakan Muda Institusi Pengajian Tinggi (IPT) peringkat Zon Tengah 2011 anjuran Kementerian Belia Sukan.
Kemenangan itu, sekali gus menewaskan enam IPT lain dari Peringkat Zon Tengah iaitu Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Universiti Malaya, Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Teknologi Petronas, Universiti Putra Malaysia dan Universiti Sains Islam Malaysia.

Ketua kontinjen UPSI, Mohd Faizul Mohd Fadhil, berkata kemenangan mereka tidak dijangka berikutan saingan sengit daripada universiti yang mengambil bahagian.
“Komitmen dan semangat 33 pelajar dari seketariat Rakan Muda UPSI yang mengambil bahagian juga berbaloi tambahan pula kami tidak mendapat latihan mencukupi.

“Persiapan fizikal dan mental selain semangat berpasukan juga menjadi rahsia kejayaan kami,” katanya ketika ditemui selepas Majlis Penutup Karnival Rekreasi Rakan Muda IPT peringkat Zon Tengah di UIAM di sini, semalam.

Majlis berkenaan disempurnakan Pengarah Bahagian Pembangunan Pelajar UIAM, Dr Nor Asiah Mohamad.
Program berkenaan membabitkan aktiviti seperti rekreasi dalaman dan luaran sesuai dengan kemahuan belia antaranya Bola Jaring, Eksplorace, Paintball selain acara kerohanian seperti Qiamullail dan ceramah motivasi.

No comments:

Post a Comment