Pages

Translate

Wednesday, December 14, 2011

Pusat sehenti kelengkapan sekolah



Anak-anak mahukan semua kelengkapan sekolah diganti baru apabila masuk penggal persekolahan nanti.


KURANG sebulan, anak-anak yang berumur antara tujuh hingga 17 tahun akan memulakan sesi persekolahan baru, 2012.
Sudah pasti segala kelengkapan seperti baju, kasut, beg serta alat tulis antara yang perlu disediakan sebelum anak-anak melangkah ke sekolah.
Untuk itu, pastinya ibu bapa tercari-cari kedai yang menawarkan kesemua peralatan tersebut di bawah satu bumbung.
Ini kerana selain memudahkan pembelian, ia juga secara tidak langsung memudahkan ibu bapa membeli kesemua kelengkapan persekolahan pada satu masa.
Bagi mereka yang tinggal di sekitar kawasan utara tanah air dan ingin mendapatkan kelengkapan persekolahan, apa kata kunjungi Skoolmate yang terletak di No. 18, Jalan Tuanku Hamimah 1, Taman Tuanku Hamimah, Sungai Petani, Kedah.
Boleh diibaratkan sebagai sebuah kedai sehenti (one stop centre), ia menawarkan pelbagai kelengkapan serta aksesori persekolahan di bawah satu bumbung.
Menurut Ketua Pegawai Eksekutifnya, Silmi Sulaiman, pembukaan kedai tersebut adalah bertujuan untuk memberi kemudahan kepada ibu bapa mendapatkan pelbagai kelengkapan persekolahan untuk anak masing-masing.
Dalam masa yang sama, tambahnya lagi, barangan yang terdapat di Skoolmate ditawarkan pada harga yang berpatutan.
"Di sini, kami menawarkan pelbagai barangan persekolahan daripada atas hingga ke bawah bermula daripada Taman Didikan Kanak-Kanak (Tadika), Taman Asuhan Kanak-Kanak (Taska), sekolah rendah, sekolah menengah dan juga sekolah agama.
"Kami turut menawarkan pelbagai barangan pada harga yang berpatutan sejajar dengan seruan kerajaan.
"Oleh yang demikian, dengan bantuan kerajaan sebanyak RM100, mereka sudah boleh mendapatkan kelengkapan pakaian seragam sekolah yang baru," katanya ketika ditemui di premisnya di Sungai Petani, baru-baru ini.
Tambahnya lagi, pihaknya yang mengetengahkan tag line 'sekolah adalah hebat' (school is cool) berharap agar para pelajar suka ke sekolah dan bukannya satu tekanan buat mereka.
Mengakui melakukan kajian selama enam bulan sebelum membuka kedai tersebut, Silmi amat berharap kewujudan Skoolmate mampu memenuhi keperluan para pelajar.
Selain itu, ulas Silmi lagi, pihaknya turut menyediakan pakaian seragam sekolah untuk para pelajar Maktab Rendah Sains Mara (MRSM); pengawas sekolah; aktiviti kokurikulum seperti Pandu Puteri, Puteri Islam, Kadet Bomba, Kadet Polis dan Persatuan Bulan Sabit Merah; baju sukan dan sebagainya.
Mengulas lanjut mengenai perniagaanya, ujar Silmi, pihaknya cukup prihatin dengan pelajar-pelajar miskin.
Untuk itu mereka turut terpanggil menganjurkan Program Sumbangan Skoolmate (Skoolmate Donation Program), iaitu program khusus untuk pelajar miskin dan anak yatim
Bukan itu sahaja, malah bagi pelajar-pelajar kelainan upaya (OKU), mereka akan diberikan potongan sebanyak 15 peratus sekiranya membeli sebarang kelengkapan persekolahan di Skoolmate.
Walaupun baru beroperasi pada Oktober lalu, menurut Silmi, selain menjual kelengkapan persekolah, pihaknya turut menerima tempahan.
"Kami turut menerima sebarang tempahan daripada mana-mana koperasi untuk baju-baju sekolah, baju sukan dan sebagainya.
"Dalam masa yang sama, bagi mana-mana keluarga yang membeli pakaian sekolah di sini, kami akan memberikan perkhidmatan menjahit lencana sekolah secara percuma tetapi mereka perlulah membawa lencana tersebut," katanya.
Bermula 27 November lalu, pihak Skoolmate turut menganjurkan cabutan bertuah dengan setiap pembelian melebihi RM100.
Cabutan bertuah tersebut yang akan berakhir pada 28 Februari 2012 menawarkan pelbagai barangan menarik seperti komputer riba, komputer tablet dan baucer.
Dibuka setiap hari bermula 10 pagi hingga 10 malam, Skoolmate turut mengalu-alukan mereka yang ingin menjadi pengedar barangan dengan menghubungi talian 04-4480326 atau layari www.skoolmate.com.my

No comments:

Post a Comment