Pages

Translate

Thursday, January 26, 2012

Pelajar dibelasah 5 lelaki

ALOR SETAR: Seorang pelajar Kolej Poly Tech Mara (KPTM), Jalan Putra, di sini, mendakwa dibelasah lima lelaki termasuk tiga pelajar sebuah kolej di Jitra dalam kejadian di asrama KPTM Al-Ligori, Jalan Langgar, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.40 malam, mangsa, Mohamad Asyraf Mohamad Fauzi, 18, cedera di mulut, kening sebelah kanan, kaki kiri, kepala dan punggung selepas dibelasah dan ditumbuk tanpa belas kasihan.
Difahamkan, motif dendam berlarutan ketika mangsa menuntut di sebuah kolej di Jitra dipercayai menjadi punca kumpulan lelaki berkenaan menyerang mangsa di asramanya.

Mohamad Asyraf berkata, dia mendaftar masuk ke kolej berkenaan yang terletak di Jitra pada 18 Julai tahun lalu kerana berminat mengambil jurusan seni bina yang ditawarkan.



“Sejak memasuki ke kolej itu, seorang pelajar dipercayai tidak berpuas hati dengan saya dan sentiasa mencari punca supaya kami bergaduh. Ada satu masa kami pernah berselisih faham sehingga membuatkan dia marah dan bertindak di luar batasan.

“Sedangkan saya tidak pernah mencampuri urusannya. Saya selalu dibuli ketika berada di sana termasuk dibelasah pelajar terbabit. Saya sudah beberapa kali membuat aduan kepada pihak pengurusan, tetapi tiada tindakan sehingga ibu bapa saya mengambil keputusan mengeluarkan saya daripada kolej itu.

“Saya keluar dari kolej berkenaan pada Oktober tahun lalu kerana tidak tahan selalu dibuli,” katanya yang mengunjungi pejabat Harian Metro, di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment