Pages

Translate

Sunday, January 29, 2012

Program gapai aspirasi

PROGRAM Menggapai Aspirasi-Persediaan Awal Peperiksaan anjuran Good Grade Consultant (GGC) membantu pelajar menjadi lebih cemerlang, bermotivasi, seronok dan berkeyakinan belajar terutama ketika peperiksaan.
Program itu terbahagi kepada tiga slot iaitu motivasi diri, keupayaan meningkatkan minda dan memori serta teknik menjawab soalan dan strategi belajar. 
Ia masih menggunakan pakar motivasi, Fadzli Yusof yang akan memberi tunjuk ajar teknik seronok belajar dan mudah menghafal dengan sokongan elemen imaginasi.

Pengarah Urusan GGC, Mohd Farhan Johari berkata, program itu menjadi platform asas membantu pelajar teknik betul boleh diguna pakai sewaktu mengulang kaji.

Beliau berkata, dengan kaedah mudah, ia bukan saja membantu mereka lebih memahami malah mencetuskan rasa seronok belajar berbanding sebelumnya.

“Menjadi bijak dan cemerlang bukanlah hanya bersandarkan pada kurniaan semata-mata, sebaliknya perlu berusaha memperolehnya.

“Jika tahu teknik betul, pasti mencetuskan keseronokan berganda untuk belajar dan mencipta kejayaan,” katanya.

Program tahun ketiga ini membabitkan beberapa lokasi, antaranya Melaka, Pahang, Kuala Lumpur, Johor Bahru dan Pulau Pinang.

Di Kuala Lumpur, program diadakan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Selangor; Universiti Teknologi Malaysia, Skudai Johor; Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang; Universiti Teknikal Melaka dan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia kampus Kuantan, Pahang.

Kursus terbuka kepada pelajar sekolah menengah dan rendah manakala yuran meliputi nota, fail dan sijil berserta minum pagi, makan tengah hari dan minum petang.

Semua program yang dianjurkan GGC akan bermula Februari hingga Julai 2012.

Hubungi 012-3902959 atau 012-2475389 atau laman web, www.goodgrade.com.my untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment