Pages

Translate

Sunday, February 26, 2012

Cawangan KPTM setiap negeri | Kolej Poly Tech Mara (KPTM)

Selari misi untuk terus memperkukuhkan fungsi pendidikan di kalangan masyarakat, Kolej Poly Tech Mara (KPTM) berhasrat untuk mengembangkan lagi operasi pusat pengajian itu dengan membuka cawangan di setiap negeri pada masa akan datang.
Ia juga bertepatan dengan wawasan institusi itu untuk melahirkan pelbagai golongan pakar untuk mewarnai industri kerjaya sama ada peringkat tempatan mahupun antarabangsa. 
Optimis untuk melaksanakannya, Presiden KPTM, Datuk Yusoff Harun, berkata perancangan itu akan dilaksanakan secara berpering�kat termasuk menambah pembukaan kampus di lokasi pilihan.

Terkini, kampus KPTM di Terengganu bakal dibuka pada tahun ini bagi meneruskan tradisi kecemerlangan sedia ada.

KPTM mempunyai sembilan kampus di seluruh negara dengan bilangan pelajar 15,000 selain mensasarkan 5,500 kemasukan pelajar baru untuk sesi pengambilan Julai tahun ini.

“Sejajar peningkatan dan transformasi dunia pendidikan, KPTM juga mengatur pelbagai strategi untuk melonjakkan pencapaian sedia ada. Dengan kata lain, mahu menjadikan agenda pendidikan sebagai wadah utama melahirkan generasi berilmu.

“Justeru, pelbagai usaha, cara dan pendekatan dilakukan bagi mencapai hasrat itu apatah lagi dengan pencapaian sedia ada, KPTM yakin boleh melaksanakan misi itu,” katanya.

Pada masa sama, penubuhan Unit Inovasi dan Kreativiti KPTM adalah untuk menyokong dasar kerajaan yang mahu menumpukan ke arah pembangunan program dalam bidang terbabit selain satu inisiatif menjadi institusi pengajian lebih berdaya saing.

“Unit terbabit berfungsi sebagai pusat yang akan mengkoordinasi aktiviti inovasi dan kreativiti semua kampus KPTM bagi melahirkan insan berteknologi tinggi,” katanya.

No comments:

Post a Comment