Pages

Translate

Sunday, November 20, 2011

CIC seimbang agama, akademik

KEJAYAAN individu di dalam kehidupan bergantung kepada banyak faktor dan paling utama mene�rusi ciri-ciri peribadi yang dimilikinya.
Malah ciri-ciri kejayaan yang dimiliki selain anugerah Allah dapat dibentuk melalui program pendidikan diterima sejak kecil. 
Selaras dengan itu, Children Islamic Centre (CIC) peneraju pusat pendidikan kanak-kanak Islam, mempunyai visi untuk melahirkan pemimpin masa hadapan.

CIC turut menawarkan program pendidikan yang menyeluruh, seimbang, Islamik, progresif dan sistematik menerusi 19 program dalam tiga kategori utama iaitu Playschool, Preschool dan Afterschool.

Menerusi program pendidikan ditawarkan, terutamanya program prasekolah yang amat popular, CIC berjaya melahirkan kanak-kanak bukan saja cemerlang dalam akademik, tetapi mempunyai asas agama.

Malah mempunyai lebih kebolehan dalam pelbagai bidang yang membuatkan mereka terkehadapan berbanding rakan sebaya dan mampu memimpin.

CIC yakin dengan pendedahan nilai Islam dan budaya pada peringkat awal usia itu dapat mengekalkan identiti dan jati diri mereka.

Pembelajaran agama dan akademik diseimbangkan selari dengan tuntutan semasa.
CIC juga mementingkan keupayaan akademik di samping menggunakan sukatan pelajaran berkualiti dan bertaraf dunia.

Pelbagai program pendidikan ditawarkan kepada kanak-kanak seawal tiga hingga 12 tahun.

Kanak-kanak tiga tahun boleh mengikuti program Playschool, iaitu mereka mula mempelajari asas pelajaran sambil bermain.

Sementara kanak-kanak empat hingga enam tahun ditawarkan program prasekolah yang terdiri daripada pelbagai pakej asas meliputi semua keperluan pendidikan.

Bagi pelajar sekolah rendah pula, mereka boleh mengikuti kelas al-Quran dan pemahaman Islam selepas pulang dari sekolah kebangsaan.

Terdapat pelbagai program lain yang perlu diikuti bagi meningkatkan perkembangan minda dan kemahiran kanak-kanak.

Antara yang popular adalah kelas logik dan matematik New Maths diadakan pada setiap Sabtu.

Program pendidikan jangka pendek yang turut ditawarkan bagi membantu perkembangan bahasa Inggeris, seperti Program Oxford Readers. Drama Class, Drawing Squad dan Reading for Self improvement pula diadakan ketika cuti sekolah.

Rekod kejayaan selama 15 tahun di dalam industri ini, diharapkan supaya ibu bapa memanfaatkan program pendidikan itu untuk kecemerlangan anak masing-masing.

CIC yang diasaskan pada 1997 kini mempunyai 40 pusat pendidikan di seluruh negara dan luar negara. Pendaftaran bagi sesi Januari 2012 dan program cuti sekolah dibuka sekarang. Maklumat lanjut boleh didapati di laman web www.cic.net.my atau facebook.com/cicleader. Hotline 03-8889 2979 selain Pendaftaran juga boleh dilakukan secara dalam talian.

No comments:

Post a Comment