Pages

Translate

Sunday, November 20, 2011

Seminar Syahdu sempena cuti sekolah

GABUNGAN kepakaran tokoh pendakwah suami isteri yang tidak asing lagi iaitu Datuk Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood dan Ustaz Wan Akashah Wan Abdul Hamid memberi impak maksimum dalam Seminar Anak Hebat Dunia dan Akhirat atau lebih dikenali sebagai Syahdu.
Ia mendapat sambutan menggalakkan daripada ibu bapa dan pelajar sejak Syahdu diperkenalkan tahun lalu. 
Jejak langkah mereka seisi keluarga diiringi dengan barisan fasilitator dari universiti dalam dan luar negara.

Ketika slot akhir menerusi segmen Air mata ibu derita @ bahagia amat menyentuh hati serta perasaan peserta dan ibu bapa yang hadir.

Apatah Siti Nor Bahyah membuai ingatan para peserta betapa hebatnya pengorbanan ayah dan ibu.

Demikianlah matlamat Syahdu untuk melahirkan anak yang cemerlang dunia dan akhirat.

Menariknya 3A Plus diaplikasikan dalam Syahdu iaitu A Plus hubungan dengan Allah, A Plus Hubungan dengan ibu bapa dan A Plus dalam pelajaran.

Menurut Siti Nor Bahyah yang juga Pengarah Eksekutif di SNB Kasih Training & Consultancy, gabungan ketiga-tiga elemen itu, bakal melahirkan anak hebat dunia dan akhirat selain menjadi impian dan harapan ibu bapa.

Malah Syahdu juga tidak hanya memberi tumpuan pada peperiksaan tetapi lebih menitikberatkan hubungan dengan Allah dan akhlak anak kepada ibu bapa.

Dikendalikan sepenuhnya Siti Nor Bahyah dan suaminya Wan Akashah serta dibantu naqib dan naqibah di kalangan mahasiswa institusi pengajian tinggi dalam dan luar negara.

Seminar itu bukan hanya bertujuan melahirkan anak yang memiliki minda hebat tetapi dihiasi dengan doa penerang hati selain kuat ingatan.

Justeru jangan lepaskan peluang ini kerana seminar berkenaan dijangka berlangsung pada 26 hingga 27 ini di Shah Alam, Selangor, 3 hingga 4 Disember di Kepala Batas, Pulau Pinang, 10 hingga 11 Disember di Kuantan, Pahang, 17 hingga 18 Disember di Batu Pahat, Johor dan 24 hingga 25 Disember di Putrajaya.

Bagi pendaftaran dan maklumat lanjut hubungi 017-6202802 (Ustaz Syah), 019-9984768 ( Ustaz Faiz Fahmi ) dan 013-3807791 (Ustaz Bani).

No comments:

Post a Comment