Pages

Translate

Thursday, May 24, 2012

Pelajar cemerlang SPM terima sumbangan

SUBAHAN Kamal (barisan depan, enam dari kiri) bersama pelajar cemerlang dan guru sekolah yang menerima insentif pada majlis penyampaian sumbangan di Selayang baru-baru ini.



SELAYANG 22 Mei - Pelajar cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2011 dari lima buah sekolah di sini menerima insentif sebanyak RM100 seorang.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taman Templer, Datuk Seri Subahan Kamal berkata, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kepong mencatatkan penerima tertinggi iaitu seramai 106 pelajar menerima insentif itu.
Sumbangan tersebut disampaikan dalam Majlis Mesra Rakyat Bersempena dengan Sumbangan Pelajar Cemerlang Lepasan SPM 2011 dan Penyampaian Cek untuk Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sumbangan Kerajaan Persekutuan baru-baru ini.
Menurut Subahan, sumbangan tersebut bertujuan mengurangkan beban pelajar cemerlang berkenaan selain memberi motivasi kepada mereka untuk cemerlang dalam pelajaran.
Selain itu menurutnya, pelajar dari SMK Darul Ehsan, SMK Selayang Baru, SMK Ideal Heights dan SMK Rawang turut menerima sumbangan tersebut.
Dalam majlis tersebut, beliau turut menyampaikan cek berjumlah RM3,000 kepada PIBG daripada 14 buah sekolah di kawasan itu.

No comments:

Post a Comment