Pages

Translate

Thursday, June 7, 2012

KLMU serah tajaan biasiswa RM1.56j

KOLEJ Universiti Metropolitan Kuala Lumpur (KLMU) menyumbangkan RM1,560,000 untuk membantu pelajar yang layak pada Hari BiasiswaKongres India Se-Malaysia (MIC), baru-baru ini.
Sumbangan itu disampaikan ketika Seminar Hala Tuju Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di Universiti Malaya, Kuala Lumpur.

Naib Canselor KLMU, Profesor Datuk Dr Hashim Yaacob menyampaikan cek kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk SK Devamany.

“KLMU melihat ia sebagai satu peluang terbaik menyumbang kepada masyarakat dengan menyediakan peluang kepada pelajar cemerlang.


“Mereka boleh melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi, sekali gus membantu KLMU memenuhi wawasan korporat iaitu menyumbang kepada kemajuan masyarakat dengan pengukuhan ilmu pengetahuan,” katanya.

Pelajar boleh memohon Biasiswa MIC mulai 24 Mac lalu pada Seminar Hala Tuju Lepasan SPM yang bakal diadakan di Seremban, Kuala Lumpur, Melaka, Pahang, Perak, Kedah dan Selangor.

Biasiswa itu ditawarkan kepada pelajar lepasan SPM melanjutkan pengajian mereka dan ia usaha sama Biro Pendidikan Tinggi Pemuda MIC Kebangsaan bersama Pergerakan Pelajar India 1Malaysia (1MISM).

Sempena pengambilan pelajar bagi Mac hingga Jun tahun ini, KLMU melaksanakan ujian ‘Discover U Personality’ bagi membantu pelajar lepasan SPM mengenal pasti personaliti dan kerjaya idaman mereka.

Pelajar boleh menyertai peraduan ‘Life’s a Trip’ di laman sesawang KLMU http://www.discoveru.com.my/ untuk maklumat lanjut.

Terkini, KLMU menawarkan lebih 50 kursus yang berbeza di bawah tujuh fakulti dan pelajar boleh melanjutkan pengajian dalam pengajian media, persekitaran binaan, sains kesihatan, seni lukis & seni reka, kejuruteraan & teknologi maklumat, perniagaan & pengurusan juga hospitaliti & pelancongan.

Sebarang maklumat lanjut, sila hubungi KLMU melalui SMS dengan menaip KLMU MAGN NAMA NEGERI dan hantarkan ke 36600 atau hubungi talian bebas tol di 1800-88-5568 selain laman sesawang www.klmu.edu.my.

No comments:

Post a Comment